Lomaleskin terveiset!

12/12/2015


Olen kokenut tällä viikolla jotain sellaista, mitä koin viimeksi 2 vuotta sitten. Olen ollut yksin! Maagista! Toki olen tietenkin viettänyt aikaa itsekseni aika ajoin, muutenhan tulisin hulluksi. Mutta en ole ollut erossa tyttärestäni koskaa näin pitkään... Tosin nyt puhutaan siis vain viikon lomasta! 

Mieheni isyysloma alkoi joulukuun alusta ja sateinen harmaa maisema sai vaihtua Kanarian aurinkoon. Koska itse olen vielä työharjoittelussa*, en päässyt ikäväkseni irtautumaan. Joten tiistaina aamuyöstä heräsin sitten kerämään nallet ja mollat sekä lähettämään perheeni matkaan. Oi miten surkea olo siitä tulikaan! Eikä oloa ole yhtään parantanut se, kun hattuani pidellen ja loputonta sadetta vastaan uhmaten olen pyörälläni pyyhältänyt putiikille, on puhelimeeni kilahtanut kuvaviesti rannalla jäätelöä nauttivasta ihanuuksista. 

Mutta ikävästä huolimatta olen yrittänyt nauttia tästä maagisesta yksinäisyydestä. Olen tietenkin nukkunut, jopa niin paljon, etten saa enää iltaisin unta. Koska olen tottunut selviämään jo niin monta vuotta vajailla unilla, olen nyt ihan sekaisin. Viime yönä vilkuilin kelloa vielä kolmelta, eikä mattia vain näkynyt. Aamulla tuntui kuin olisin valvonut koko yön, mutta silti olen virkeämpi kuin yleensä?! 



Koska nukkua ei siis selvästikkään enää tarvitse, olen katsonut kaikki mahdolliset minua kiinnostavat dokumentit ja myös Star Wars maratoni on käynnissä (pitäähän sitä urheillakkin). Kotia olen valmistellut jo jouluun ja kannellut metsästä vähän havuja sekä muita luonnon ihmeitä tunnelmaa tuomaan. Tiskikone ei ole käynyt koko aikana, pyykkiäkin oli kertynyt vain koneellinen, imuroida voi jos huvittaa. Taidan siis itsekin olla lomalla? 

Mutta vaikka kaikki tämä erikoinen loma on ihanaa, sitä osaa arvostaa, koska on olemassa vielä jotain ihanampaa. Koti on hiljainen ja kolkko ilman sen tuttuja ääniä ja tuntuu jotenkin hurjan suurelta! Pöytää ei huvita kattaa itselle ja ruokaakaan ei oikein kiinnosta tehdä. Lomaleskinä on siis puolensa ja se on ihan mukavaa, kun on jotain mitä odottaa kotiin.

Ps: Kuvat ennen lomalaisten lähtöä, sain tuollaiset yllärit ja kauniit puiset kipot saatavissa Monday to Sundaylta! 


You Might Also Like

0 kommenttia